حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
سرخط خبرها

ظریف امروز به مجلس می‌رود

  • کد خبر: ۶۴۲۸
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
ظریف امروز به مجلس می‌رود
وزیر امور خارجه امروز برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان به مجلس می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی در حالی آغاز شد که قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخ به ۳ سوال در صحن حضور یابد.
 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۰۸۸ نماینده آغاز شد.

گفتنی است سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار امروز پارلمان را به شرح زیر قرائت کرد:
گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده.
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور درمورد لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها با مشارکت بخش غیر دولتی.
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و مجارستان.
گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش).
گزارش کمیسیون حقوقی قضایی در مورد تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن.
گزارش کمیسیون حقوقی قضایی در موردرد لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۶ قانون مبارزه با پولشویی.
سوال‌های محمد علی پورمختار نماینده کبودرآهنگ، علی کرد نماینده مردم خاش (یک فقره) و جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد (یک فقره) از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه.

 

دستگاه‌های اجرایی مکلف به ثبت معاملات خود در سامانه مؤدیان شدند

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بررسی فصل چهارم این لایحه در مورد وظایف و تکالیف مؤدیان و اشخاص ثالث در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ۱۴ این لایحه مقرر کردند چنانچه سازمان امور مالیاتی در مهلت مقرر در قانون (پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان) نتواند سامانه مؤدیان را مستقر کند، مکلف است رسیدگی به اظهارنامه مؤدیان موضوع این قانون را که بعد از اتمام مهلت مزبور به سازمان امور مالیاتی تسلیم می شود، صرفا به میزانی که در تبصره این ماده آمده است، محدود نموده و سایر اظهارنامه ها را بدون رسیدگی قبول نماید.

بر اساس تبصره این ماده مقرر شد بعد از استقرار سامانه مؤدیان، سازمان امور مالیاتی مجاز است حداکثر یک درصد از پرونده های مالیاتی مؤدیان عضو سامانه مؤدیان را با اولویت مؤدیان بزرگ مورد رسیدگی قرار دهد. چگونگی انتخاب مؤدیانی که پرونده آنها باید مورد رسیدگی قرار گیرد، در دستورالعملی که با پیشنهاد سازمان به تصویب وزیر اقتصاد می رسد، معین می شود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است تا پایان مهرماه هر سال فهرست اسامی مؤدیانی که مشمول رسیدگی قرار می گیرند را در سامانه عملیات الکترونیکی خود اعلام عمومی نماید.

در ادامه با تصویب ماده ۱۵ دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و سازمان های وابسته به آنها مکلف به ثبت معاملات خود در سامانه مؤدیان شدند. وزارت صنعت، معدن موظف است ترتیبی اتخاذ کند که اطلاعات معاملات ثبت شده در سامانه تدارک الکترونیکی دولت موضوع تبصره ۵ ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم عینا و به صورت برخط به سامانه مؤدیان منتقل شود.


منبع فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->